6 Temmuz 2015 Pazartesi

Hadi Oyun Hamuru Yapalım

Mutlu Pazartesiler....

Bugün yine evde minnoşlarla oynamak, gelişimlerine yardımcı olmak ,stres atmak, enerjilerini dışa aktarmak için kolay tarifler buldum..İnternette araştırdığımda Pinterest te ve bir çok blogda çok güzel yaratıcı tarifler buldum.. Dün bir tanesini denedim bugün de diğerlerini deneyeceğim.. Aymira yı ne parka veya gezmelere götürsem de evde de yine beraberce oynayabileceğimiz etkinlikler yapmaya çalışıyorum...hem beraber vakit geçirmek için hem de beraberce yeni şeyler öğrenmek için..oyunla her şeyi kolayca öğrenip eğleniyorlar...neyse gelelim tariflere hepsi çok kolayca ve zararsız..

ilk tarif dün denemiş olduğum hamur 

Malzemeler 

3 bardak nişasta 
1 bardak saç kremi

ölçüyü yarım olarakta deneyebilirsiniz.. ben yarım ölçü denedim.. kıvamını kendiniz ayarlamak için azar azar nişasta ekleyebilirsiniz..biraz cıvık gibi oldu bizimkisi az az nişasta ekleyerek kıvamı buldum.. sıvı gıda boyam yoktu toz olandan ekledmi ama çok iyi karışmadı belki önce saç kremi ile karıştırmış olsaydım istediğimi elde ederdim..önce biraz yoğun bir kokusu oluyor ama sonrasında geçiyor.. kötü bir koku değil sadece saç kreminin kokusu.. 

siz isterseniz sim gibi farklı malzemelerde ekleyebilirsiniz.. dokusu çok güzel oldu.. Aymira çok ellemek istemedi ama kalıplarla şekil vermeye bayıldı...oyuncakcıkarda satılan minik hamur açma tahtaları var..onlardan alıp üstünde hamuru açarsınız istediği kalıplarla şekiller vermek çocuğunuza kalır sonrasında kendi bile sizden öğrendikçe hamuru açmak isteyebilir..


Gelelim diğer tariflere... piyasada biraz gereksiz pahaya satılan ay kumu...(moon sand)


Ortalığı batırma ihtimali çok yüksek olsa da oynaması da bir o kadar keyifli.. kumla oynamaya seven çocuklar için evde zararsız halde hazırlamak gönül rahatlığıyla oynamalarını sağlar..Özellikle kış mevsiminde dışarı çıkmak isteyen ama çıkamayan yavrular için çokta güzel bir seçenek...
Yaz aylarında ise bunaltıcı sıcak ve parktaki kumların içlerinden çıkan kedi köpek pisliği insanımıza ait pislikler yani izmaritlerden dolayı rahatça oynayamayan çocuklar içinse sağlıklı bir ortamda oyun imkanı demek..

malzemeler

4 su bardağı un 
yarım su bardağı bebe yağı veya yemeklik sıvı yağ 

sıvı yağ ile gönlümüz daha rahat her an yutma girişiminde bulunan çocuklar için risk teşkil etmiyor..

evde bulunan cupcake kalıplarından mini bardaklara plastik kaplardan evde uygun oyuncakllara kaşıklardan kepçelere kadar bir çok malzemeyle oynayabilir..

Sim ekleyebilir yine gıda boyası ile renklendirebilirsiniz...çocuğunuzun hayal gücüne kalmış ne isterse gönlünce yapabilir..
doğum günlerinde hediye olarak dağıtabilirsiniz eve arkadaş çağırdığınız çocuklara uygun bir alan yaratarak keyifle kumlarla vakit geçirmelerini sağlayabilirsiniz....


gelelim normal kıvamda bir oyun hamuruna..


malzemeler

3 su bardağı un
1 su bardağı su 
çeyrek su  bardağı tuz
2 tatlı kaşığı yağ
gıda boyası

malzemelerin hepsi yavaş yavaş karıştırarak istenilen kıvamı yakalayın...geriye tatlı kuzunuzla oynamak kalsın..

keyifli günler...

her anınızın tadını çıkartın..














2 yorum:

Pembe Dünyam dedi ki...

ahh ne eğlenceli ve faydalı bir yazı bloğunu da yeni keşfettim ve takibe aldım bende beklerim :)

MERVE dedi ki...

oyun hamuru evde yapılabilen birşey miydi ? çok iyi ya :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...