9 Şubat 2016 Salı

Hamilelikte Uyku Problemleri


Hamilelikteki enbüyük sıkıntılardan biri de uykusuzluk..

Bir çok nedeni var uykusuzluğun

- sık sık idrara çıkma
- gittikçe büyüyen karın sebebiyle rahat bir pozisyonda uyuyamama
-mide yanmaları
-kramplar ağrılar 
-nefes darlığı 
-hormonel değişiklikler
-bebekle ilgili hayaller vb gibi maddelerle uzar da gider....



Benim  şu sıralar yaşadığım en büyük problem uykusuzluk diyebilirim.. İlk aylarda mide bulantıları,her an uyuma isteği, sık idrara çıkma, kusmalar gibi küçük şuan küçük olduğunu düşündüğüm problemler yaşamıştım..2.trimesterda rahatlarım biraz derken bu sefer bel sırt kalça ve erken başlayan bacak kramplarım yüzünden uykusuzluk çekiyorum....Haddinden fazla büyüyen göbüş yüzünden zaten sağa sola rahat dönemediğim yetmezmiş gibi bir de bu ağrılar beni tüketti...

Önceki yatış pozisyonunda uyuyamamak, istediğim gibi paldur küldür dönememek rahat bir şekil alana kadar türlü türlü hallere girmek oturmak tekrar yatamamak desteksiz doğrulamamak derken belim kalçam sırtım heryerim tutuluyor..

Sırt üstü yatmak nefes darlığına sebep olacağı gibi bebeğe giden kan akışını da yavaşlattığı için seçilecek bir pozizyon değil...Sola yatmak bebek için en sağlıklısı damarlardaki baskı azalıp bebeğe giden kan akışı artıyor... ben bebek için de en iyisi diye  sürekli aynı yöne yatıyorum sol bacağımı uzatıp sağ  bacağımı karnıma doğru biraz çekip altına da yastık aldım mı tamaaam oldu işteeee diyorum fakat bi müddet sonra başlıyor tutulmalar ağrılar kramplar..uyku saadetim ancak 30-40dk sürüp yeni uyku şekilleri arama moduna geçiyorum bir o tarafa geçiyorum bir bu tarafa... Geçen gece Burağı da korkuttum adamın ayağının altına yerleşmeye çalışırken ezilme tehlikesi atlattım bi bir de korku hamlesiyle tekmeyi yiyecektim nerdeyse  düşünün iki gram uyku için çekilen çileleri...ne çektinn bee Esraaa dediğini duyar gibiyim...

Yani söyleyeceğim o ki sevgili okur bir dert bitiyor yenisi geliyor..aman neyse mide yanmam yok seviniyim de bir de ona dertlenmeyeyim...zaten kalmış sunun surasında 4 ay korkularım gittikçe büyüyor dönüp  ama yaa ben eski problemlerimi özledim diye söylenmeyeyim de.... :)

Herşeyden önce sağlık dermansız dertlerimiz olmasın da....

Uykusuzlukla başka türlü nasıl başa çıkabiliriz dersek

- Gün içine fazla hareket kesintisiz bir uyku getirebilir mesela ben geçen akşam Aymira yı oyun parkına götürdük 1 saat oynadı2 saatte gezdik ettik derken halim canım kalmadı yemin ederim eve gelip Aymişi  uyutup çamaşır asmak için içeri gittiğimde ay azcık surda oturayım dediğim salonda kıyafetle uyumuşum uyandığmda sabahtı ve ben şok kesintisiz uyumuş kalmış soluduğum havadan yediğim yemekten süphelenmiştim...

- Belirli bir saatten sonra fazla sıvı almamak 
-Yatmadan önce yediklerimize dikkat etmek 
- Ilık bir duş almak
-kitap okumak rahatlatıcı birşeyler dinlemek faydalı olabilir...

Bu arada kimi hamileler hamile yastıkları ile çok rahat yattıkların anlatıyorlar ama ben ondan da emin değilim su sıralar yatak bana kocamla bile dar gelirken o koca yastıkla hiç yatamam sanırım :) yataklara sığamam ben...








Sevgilerr....

1 yorum:

ilknurundunyasi dedi ki...

sağa dönsem olmuyor sola dönsem olmuyor sırtüstü yatsam midem yanıyor ikiz hamileliği çok daha zordu hatırladım sayende o günleri :)))bir an önce bebeğin gelsin sağlıkla tatlım

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...